Adviseur Arbo
Gemeente Noordoostpolder zoekt een adviseur Arbo. Als adviseur Arbo adviseer je leidinggevenden, adviseurs HR en andere betrokkenen over Arbo gerelateerde onderwerpen in de volle breedte.
Uren per week | 24 uur |
Salarisniveau | max. € 5.313,- |
IKB | 17,05 % |
Reiskosten woon-werk | € 0,23 per kilometer |
Contract | tijdelijk, met uitzicht op vast |
Dit ga je doen
Bij gemeente Noordoostpolder zetten wij ons in voor een veilige en gezonde werkomgeving voor al onze medewerkers. Op dit moment zijn Arbo gerelateerde werkzaamheden onderdeel van het takenpakket van één van onze adviseurs HR. De behoefte is ontstaan om dit onderdeel professioneler en integraler in te richten. Je werkt hiervoor samen met onze Arbodienst en andere deskundigen.
Als adviseur Arbo adviseer je leidinggevenden, adviseurs HR en andere betrokkenen over Arbo gerelateerde onderwerpen in de volle breedte. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de coördinatie van de uitvoering van de RI&E (in samenwerking met onze arbodienst), inclusief het opstellen en opvolgen van het Plan Van Aanpak.
Daarnaast coördineer en adviseer je bij bedrijfsongevallen en incidentmeldingen. Je bent in staat op deze onderwerpen scherpe analyses te maken en heldere rapportages op te stellen (denk aan agressie & geweld, bedrijfsongevallen, ongewenst gedrag, etc.), deze te presenteren en om te zetten in advies en acties.
Vanuit Arbo perspectief ben je betrokken bij en adviseer je over huisvestings- en inrichtingsprojecten, het Preventief Medisch Onderzoek (PMO), het Medewerker Tevredenheidsonderzoek (MTO) en coördineer je de tweejaarlijkse evaluatie van onze Arbodienst. Ook signaleer je en adviseer je over ontwikkelingen op het gebied van Arbo. Dit geeft input aan de beleidsadviseurs HR om daar waar nodig het Arbobeleid door te ontwikkelen.
Ga jij het óók maken in de Noordoostpolder?
Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.
HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?
Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen; dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!
Dit breng je mee
- Je hebt hbo werk- en denkniveau en bij voorkeur een afgeronde hbo-opleiding zoals integrale veiligheidskunde;
- Je hebt brede kennis van wet- en regelgeving op het gebied van Arbo en veiligheid;
- Data-analyse is voor jou geen probleem: je gebruikt gegevens om beslissingen te ondersteunen en waardevolle inzichten te verkrijgen;
- Je bent sociaal vaardig in het creëren van draagvlak en de afstemming van de verschillende belangen van alle betrokkenen;
- Je beschikt over uitstekende adviesvaardigheden om met name leidinggevenden te ondersteunen en te begeleiden bij Arbo-gerelateerde vraagstukken;
- Je bent innovatief, analytisch, samenwerkingsgericht en kunt enthousiasmeren op alle organisatieniveaus.
Dit bieden wij
Werk waar jij plezier in hebt. Dat plezier bestaat uit een informele werksfeer, prettige collega’s en een afwisselende baan. Daarnaast:
- De functie is voorlopig ingedeeld in functieschaal 10. Medio 2025 vindt een definitieve indeling plaats;
- Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie;
- Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP, waarvan de werkgever 70% betaalt;
- Een reiskostenvergoeding woon-werk van € 0,23 per kilometer;
- Variabele werktijden onafhankelijk van plaats en tijd, dus ook mogelijkheden om thuis te werken. De vergoeding voor thuiswerken bedraagt € 3,- per dag;
- Onze organisatie kent een ruime verlofregeling en het IKB bied je de mogelijkheid om ruim 5 weken bij te kopen;
- Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Solliciteren naar deze baan
Wil je meer weten over deze functie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Vincent Boezen, teamleider Advies, telefoonnummer 06 48 13 46 89.
Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Gabe de Jong of Sanne Lageveen van de afdeling recruitment via recruitment@noordoostpolder.nl
Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt? Reageer dan snel!
Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de knop “solliciteren”.
Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Een assessment maakt deel uit van de procedure.
Deze vacature staat open zolang hij online staat.
Vragen? Neem contact op met
Recruiter | Gabe de Jong |
☎ telefoonnummer | 06 18 10 58 97 |
g.dejong@noordoostpolder.nl |