Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Noordoostpolder
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Noordoostpolder

Taxateur WOZ niet-woningen

Belastingen saai? Niet bij gemeente Noordoostpolder! Daar gaat een boeiende wereld achter schuil. Dit is onze slogan: Eenvoudig als het kan, persoonlijk als het nodig is. We proberen belastingen zo eenvoudig mogelijk te maken en als het nodig is, helpen we inwoner of anders belanghebbende persoonlijk. Als taxateur draag jij hier direct aan bij want jij bent binnen jouw vakgebied het aanspreekpunt voor de betrokken burgers, instanties of hun adviseurs.

Uren per week32-36 uur
Salarismax. € 4.811,-*
IKB17,05 %
Reiskosten woon-werk€ 0,23 per kilometer
Contracttijdelijk, met uitzicht op vast

*) Het betreft een nieuwe functie die nog gewaardeerd moet worden

Wat ga je doen?

Als WOZ-taxateur niet-woningen ben je verantwoordelijk voor het taxeren van bedrijfsvastgoed binnen ons werkgebied. Je taxeert niet-woningen, zoals bedrijven, kantoren en winkels en ook incourante objecten zoals scholen en sportaccommodaties. Je analyseert jaarlijks de gerealiseerde huurprijzen en verkooptransacties en je houdt je tevens bezig met de bezwaarafhandeling en beroepsprocedures. Voor deze procedures worden taxatierapporten opgesteld. Daarnaast ondersteun je de huidige taxateur bij de bezwaarafhandeling en herwaardering van de woningen. Je draagt proactief bij aan het verbeteren van de werkprocessen binnen het team Belastingen. 

Daarnaast vallen de volgende taken binnen jouw verantwoordelijkheidsgebied:

  • verzamelen en beoordelen van gegevens voor de kwaliteit en de onderbouwing van waarderingen;
  • uitvoeren van marktanalyses;
  • juistheid van de (modelmatige) waardebepalingen;
  • het (her)waarderen van objecten;
  • overleg voeren met derden om overeenstemming over de WOZ-waarde te bereiken;
  • vraagbaak zijn op het gebied van WOZ-waardering; 
  • uitvoeren en rapporteren van kwaliteitsanalyses;
  • (mede) afhandelen van bezwaar- en beroepschriften;
  • het inlichten en informeren van inwoners, bedrijven, deelnemers en overige externen;
  • kwaliteit van de bestandswerkzaamheden.
Ga jij het óók maken in de Noordoostpolder?

Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier. 

HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers? 

Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen; dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!

Dit breng jij mee
  • je beschikt over een HBO-diploma in de richting van taxateur/vastgoed of juridische richting;
  • je hebt een WOZ-diploma (SVM/NIVO);
  • je hebt aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Wet WOZ en het stelsel van basisregistraties;
  • je hebt aantoonbare ervaring met moderne taxatiemethodieken en hebt affiniteit en kennis van geautomatiseerde systemen;
  • je werkt gestructureerd, communiceert helder, bent resultaatgericht, flexibel, proactief, stressbestendig en staat stevig in je schoenen;
  • je bent nieuwsgierig naar (andere) opvattingen en ideeën en een toegankelijke en respectvolle gesprekspartner;
  • je beschikt over uitstekende onderhandelingsvaardigheden en je kunt je zowel mondeling als schriftelijk helder uitdrukken;
  • je hebt oog voor de belangen van de organisatie en de belangen van inwoners, bedrijven en instellingen en je staat voor uitstekende dienstverlening.
Dit is het cluster

Je komt te werken op de afdeling Belastingen & Financial Planning en Control (B&FPC). Het cluster Belastingen is verantwoordelijk voor de Heffing van alle belastingen en voor de uitvoering van alle taken binnen de Wet Waardering Onroerende Zaken (Wet WOZ).

Dit bieden wij

Werk waar jij plezier in hebt. Dat plezier bestaat uit een informele werksfeer, prettige collega’s en een afwisselende baan. Daarnaast: 

  • een bruto maandsalaris van € 4.811,- maximaal bruto per maand (schaal 9* cao gemeenten), bij een 36-urige werkweek;
  • goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie;
  • een uitstekende pensioenopbouw bij ABP, waarvan de werkgever 70% betaalt; 
  • een reiskostenvergoeding woon-werk van € 0,23 per kilometer;
  • variabele werktijden onafhankelijk van plaats en tijd, dus ook mogelijkheden om thuis te werken. De vergoeding voor thuiswerken bedraagt € 3,- per dag; 
  • onze organisatie kent een ruime verlofregeling en het IKB bied je de mogelijkheid om ruim 5 weken bij te kopen;
  • een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. 
Solliciteer naar deze baan

Wil je meer weten over deze functie? 

René Stigt, manager Belastingen & Financial Planning en Control, kan je alles vertellen over deze functie. Hij is te bereiken op telefoonnummer 06 48 13 46 23. 

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? 
Neem dan contact op met Sanne Lageveen, afdeling recruitment. Zij is te bereiken op telefoonnummer 06 18 10 57 84. 

Ben jij de persoon die we zoeken? 
Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.

Een assessment maakt deel uit van de procedure. 

Kom je bij ons werken, dan vragen we een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Vragen? Neem contact op met

RecruiterSanne Lageveen 
☎ telefoonnummer06 18 10 57 84
✉ emails.lageveen@noordoostpolder.nl