Logo van undefined dat doorverwijst naar de homepage van undefined
Logo van undefined dat doorverwijst naar de homepage van undefined

Klacht over behandeling gemeente

Niet tevreden over hoe gemeente u heeft behandeld

U heeft een klacht over ons handelen of over een gedraging. U kunt hiervoor een klacht indienen.

Een klacht kan bijvoorbeeld gaan over:

  • Hoe u bent behandeld
  • U geen antwoord krijgt op uw brief of mail
  • Als u veel te lang moet wachten op een antwoord
  • Afspraken niet worden nagekomen
  • Dat er onzorgvuldig is omgegaan met uw persoonsgegevens.

Waarover kunt u geen klacht indienen?

Is er iets niet in orde in de openbare ruimte bij u in de buurt, bijvoorbeeld kapotte straatverlichting, zwerfvuil, illegale dump van afval, een gat in het wegdek, een scheve stoeptegel of verstopte riolering in de straat, dan kunt u hierover een melding doen.

Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente, bijvoorbeeld over een vergunning of uitkering? U kunt dan bezwaar maken

Klacht indienen

Als u een klacht heeft, dan kunt u die online indienen. U logt hierbij in met DigiD. 

U kunt uw klacht ook schriftelijk of via de mail indienen bij de gemeente. We hebben in ieder geval nodig: 

  • Uw naam, adres en telefoonnummer
  • Uw klacht
  • Uitleg over uw klacht (beschrijf in het kort wat er is gebeurd, wanneer en waar)
  • Stuur kopieën van (bewijs)stukken mee als dit mogelijk is

U kunt uw brief sturen naar:

Gemeente Noordoostpolder
Postbus 155
8300 AD Emmeloord of per e-mail: info@noordoostpolder.nl

U kunt ons ook bellen. Maar om misverstanden over de inhoud van de klacht te voorkomen zullen wij u vervolgens altijd vragen om uw klacht alsnog schriftelijk, online of per mail aan ons te bevestigen en te beschrijven.

Wat u moet weten

Klachtenregeling

Een klacht gaat over ons handelen of een gedraging, zoals bijvoorbeeld als u zich onheus bejegend voelt, geen antwoord op uw vraag heeft gekregen of een antwoord op uw brief of mail te lang op zich laat wachten. Het indienen van een klacht is niet bedoeld voor het melden van zaken die niet in orde zijn in de openbare ruimte of het indienen van een bezwaarschrift als u het niet eens bent met een besluit. Op klachten is de Klachtenregeling gemeente Noordoostpolderexterne-link-icoonvan toepassing.

Wat er gebeurt met uw klacht
  • Klachten worden vertrouwelijk behandeld
  • Wij nemen contact met u op om met u uw klacht te bespreken
  • U kunt dan precies uitleggen wat er is gebeurd of aan de hand is
  • Wij informeren u daarna over onze beslissing
Niet eens met het besluit over uw klacht

Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale ombudsmanexterne-link-icoon en wanneer het over persoonsgegevens gaat bij de Autoriteit Persoonsgegevensexterne-link-icoon.

Klachtenjaarverslag

In het 'Klachtenjaarverslag 2023' vindt u de klachten die vorig jaar bij de gemeente binnen zijn gekomen en hoe we die hebben behandeld.